Οι προτάσεις των εργαζόμενων της ΣΤΑΣΥ για το ηλεκτρονικό εισιτήριο

Ηλεκτρονικό-Εισιτήριο-ΟΑΣΑ-678x381 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Συνέντευξη τύπου για το ηλεκτρονικό εισιτήριο
και τα προβλήματα στην εφαρμογή του

Η Διοίκηση του Σωματείου Εργαζομένων ΣΤΑ.ΣΥ έδωσε, σήμερα, στα γραφεία της, στον Πειραιά, συνέντευξη τύπου για το θέμα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και τα προβλήματα στην εφαρμογή του.

Ο Πρόεδρος του ΔΣ του Σωματείου Λευτέρης Ρενιέρης στην εισαγωγική τοποθέτησή του υπογράμμισε τα εξής στοιχεία: Τις τελευταίες μέρες, με την απαράδεκτη εικόνα στους σταθμούς, δυστυχώς επιβεβαιωθήκαμε ότι η μετάβαση από το χάρτινο στο ηλεκτρονικό εισιτήριο έγινε με μια διαδικασία, πρόχειρη και αποσπασματική.

Οι επιβάτες ταλαιπωρούνται σε ουρές με πολύωρη ορθοστασία, οι συνάδελφοι εκδότες εξοντώνονται αναγκαζόμενοι να εργάζονται πέραν του ωραρίου τους χωρίς διακοπή

  • Στην Ευρώπη το μεταβατικό διάστημα διήρκησε δύο ή και τρία χρόνια. Εδώ κάποιοι «θεώρησαν ότι μπορεί όλα να είναι έτοιμα σε μόλις 7 μήνες.
  • Από το Φεβρουάριο του 2016 διεκδικήσαμε να υπάρξει ενημέρωση, συνεργασία και συντονισμός διότι στηρίζουμε το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Παράλληλα, μαζί με τους συναδέλφους μας εκδότες καταθέσαμε
    περισσότερες από 30 πολύ συγκεκριμένες επισημάνσεις/προτάσεις για διάφορα προβλήματα.
  • Καθώς βλέπαμε να μην επιλύονται τα προβλήματα προχωρήσαμε, προ ημερών, σε συνδικαλιστική δράση όχι για κάποιο συνδικαλιστικό/συντεχνιακό αίτημα αλλά για να αναδείξουμε το θέμα, να αποτραπεί η ταλαιπωρία των επιβατών και η εξόντωση των συναδέλφων.
  • Σε αυτή τη κατάσταση το συνδικαλιστικό κίνημα δεν μπορεί να κλείνει τα μάτια . Είναι ζήτημα ευθύνης. Υπερασπιζόμαστε τον επιβάτη και τις δημόσιες συγκοινωνίες και εκφράζουμε τους συναδέλφους μας.

Αυτή η κατάσταση έχει σοβαρές συνέπειες για τις δημόσιες συγκοινωνίες!
Μπορεί πρόσκαιρα να υπάρξει και να προβληθεί μια αύξηση εσόδων. Όμως, ο τελικός λογαριασμός έχει αρνητικό πρόσημο διότι:

  1. Οι δημόσιες συγκοινωνίες για μια ακόμα φορά υφίστανται τεράστια δυσφήμηση. Και
  2. Ο ΟΑΣΑ είχε προϋπολογίσει για το 2017 έσοδα από το ηλεκτρονικό εισιτήριο συνολικού ύψους 24 εκατομ. € (από 12 εκατ. € για την ΟΣΥ και τη ΣΤΑ.ΣΥ).

Αυτά τα χρήματα ΔΕΝ θα έχουν εισπραχθεί. Ταυτόχρονα, υπολογίζεται ότι το 15νθημερο , που δόθηκε παράταση στην ισχύ των παλαιών καρτών απεριορίστων διαδρομών, θα υπάρξει απώλεια εσόδων έως 7 εκατομ. €.

Με δύο λόγια η ΣΤΑ.ΣΥ θα έχει στο τέλος του χρόνου ένα πλασματικό έλλειμμα της τάξης των 19 εκατομ. € και κατά την ένταξή της στο Υπερταμείο θα εμφανίζεται ως μια ελλειμματική εταιρεία.

Προτάσεις. «Ανοιχτά» ζητήματα.

  • Ενίσχυση του δικτύου πώλησης ηλεκτρονικών εισιτηρίων, προσωποποιημένων και απλών.

Πρέπει άμεσα ο ΟΑΣΑ να διαθέσει τουλάχιστον 1.000 μηχανήματα έκδοσης απλού εισιτηρίου του 1,40€, ώστε ο επιβάτης να μπορεί να το προμηθεύεται στη γειτονιά του, από περίπτερο κ.λπ, όπως γινόταν μέχρι σήμερα με το προηγούμενο εισιτήριο.

  • Να ξεκινήσει άμεσα ενημερωτική εκστρατεία με διαφημιστικά σποτ σε ραδιόφωνα και τηλεοράσεις, με φυλλάδια με χρηστικές οδηγίες και σε ξένες γλώσσες για τους τουρίστες, τοποθέτηση ενημερωτικών πινακίδων (και σε ξένες γλώσσες) κ.α.
  • Να γίνει ΤΩΡΑ η σύνδεση του συστήματος των πυλών στους σταθμούς (μπάρες) με τα συστήματα ασφαλείας, έτσι ώστε να ανοίγουν αυτόματα οι «μπάρες» σε περίπτωση ανάγκης.
  • Να προχωρήσει ο εφοδιασμός όλων των εκδοτηρίων με τερματικό POS.
  • Στην ανώνυμη κάρτα πέντε διαδρομών (5Χ1,40) όταν ο επιβάτης ενεργοποιήσει το εισιτήριό του για μια διαδρομή, οπότε το εισιτήριο ισχύει για 90’, δεν μπορεί με κανένα τρόπο να δει τον υπολειπόμενο χρόνο.
  • Υπάρχει πρόβλημα με τη μη αναγνώριση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στον Προαστιακό για το αεροδρόμιο
  • Σε πολλές περιπτώσεις τα Τερματικά Έκδοσης Καρτών εκδίδουν εισιτήρια που δεν αναγνωρίζονται από τον «αναγνώστη» ( reader).
  • Να υπάρξει σωστός προγραμματισμός για την έκδοση νέων καρτών σε άτομα, που δικαιούνται μειωμένο εισιτήριο ή ελευθέρας (Σώματα Ασφαλείας, ΑΜΕΑ κ.λπ).
  • Να γίνουν δοκιμαστικά κλεισίματος των πυλών (μπάρες) ώστε να διασφαλιστεί η καλή λειτουργία τους και να αποφευχθούν περιστατικά εγκλωβισμού επιβατών.

Για τη Διοίκηση

Ο Πρόεδρος                                       Ο Γεν. Γραμματέας

Ε. Ρενιέρης                                        Π. Κοντογιάννης

 

ΠΗΓΗ – ATHENSTRANSPORT