Χατζηδάκης-Καραμανλής: Κατέρρευσαν οι αστικές συγκοινωνίες, μπάχαλο με το ηλεκτρονικό εισιτήριο

f952ee7149a06b1dd6b6856c54044cfa_L

Σε υψηλούς τόνους κινήθηκε η σημερινή συνέντευξη τύπου Χατζηδάκη-Καραμανλή για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Ξεκινώντας ο κ.Καραμανλής είπε ότι υπάρχει σημαντική πολιτική διαφορά με την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που εκφράζει το μπείτε όλοι τζάμπα και ας πληρώσει ο λαός και ανέφερε ως παράδειγμα το 2015 όπου με τη δωρεάν είσοδο 2 εβδομάδων υπήρξε ζημιά 9,5-10εκατ.ευρώ. «Εμείς λέμε να προστατεύονται κάποιες κοινωνικές ομάδες, αλλά θα πρέπει να το δικαιούνται» είπε χαρακτηριστικά.

Όπως σημείωσε, στην πρόσφατη διακυβέρνηση της ΝΔ επετεύχθη πλήρης εξορθολογισμός των συγκοινωνιών με τη ΣΤΑΣΥ να επιτυγχάνει λειτουργική κερδοφορία, με μείωση του εισιτηρίου από το 1,40 στο 1,20, με μείωση της κάρτας από 45 σε 30 ευρώ, χωρίς απολύσεις, η κρατική επιδότηση μειώθηκε από 198εκατ.ευρώ σε 100εκατ.ευρώ ενώ αυξήθηκε το επιβατικό έργο κατά 18% και με εφαρμογή του mobile ticketing που σήμερα δεν υπάρχει.

Στη συνέχεια παρουσίασε στοιχεία που δείχνουν μείωση της επιβατικής κίνησης κατά 25% από 215εκατ.επιβάτες σε 185εκατ.επιβάτες το 2016, ενώ προέβλεψε και νέα πτώση το 2017 ενώ είπε πως «Οι Έλληνες πληρώνουν το εισιτήριο του λαϊκισμού και θα κληθούν πολίτες όλης της χώρας να πληρώσουν για τις συγκοινωνίες της Αθήνας». Όπως είπε τα διαθέσιμα λεωφορεία από 1.700 έπεσαν στα 850.

Για το ηλεκτρονικό εισιτήριο μίλησε για μπάχαλο που δεν έχει προηγούμενο ενώ καυτηρίασε την πρακτική να φέρνουν οι πολίτες φωτογραφία και ΑΜΚΑ για να εκδώσουν κάρτα. Πιο συγκεκριμένα είπε πως «σήμερα μόνο στους 6 από τους 60 σταθμούς του δικτύου λειτουργούν οι μπάρες και από τις 4 Μαρτίου στο Σύνταγμα. Το κόστος από την καθυστήρηση λειτουργίας του συστήματος μπαρών είναι σύμφωνα με δημοσιεύματα και αναλύσεις, 40-60εκατ.ευρώ. Εμείς πιστεύουμε στο δημόσιο χαρακτήρα των συγκοινωνιών, αλλά πρέπει να γίνει εξορθολογισμός του management για να έχουμε αύξηση εσόδων και σε 3 χρόνια να φτάσουμε την επιδότηση στο 40% που είναι και ο Ευρωπαϊκός μέσος όρος. Επιπλέον, πρότεινε την επαναφορά των εθελοντών ελεγκτών προκειμένου να υπάρξει μείωση της εισιτηριοδιαφυγής.

Στη συνέχεια πήρε το λόγο ο κ.Χατζηδάκης και έδωσε περαιτέρω στοιχεία για τις Συγκοινωνίες τη διετία 2015-2016 μίλησε για αύξηση της επιδότησης κατά 18%, περιορισμό των δρομολογίων, μείωση των εξόδων συντήρησης κατά 23% που σημαίνει λιγότερα λεωφορεία και μεγάλες αυξήσεις στις παροχές τρίτων κατά 61% και για αμοιβές τρίτων κατά 91%, ενώ είπε πως για υπηρεσίες φύλαξης που είχε εξαγγελθεί ότι θα αντικατασταθούν από την αστυνομικούς, υπήρξε κατακόρυφη αύξηση από τα 2εκατ.ευρώ το 2014 στα 5,7εκατ.ευρώ το 2016. Τέλος κατήγγειλε ότι για όλα αυτά τα στοιχεία κατατέθηκε ερώτηση στη Βουλή των Ελλήνων στις 5 Δεκεμβρίου που δεν απαντήθηκε και επανακατατέθηκε.

Για το σκάνδαλο στην ΟΣΥ είπε πως η κοστολόγηση Σπίρτζη για 20-30εκατ.ευρώ δεν επαληθεύτηκε καθώς η έκθεση των ελεγκτών μείωσε το ποσό στο 1,6εκατ.ευρώ και της KPMG σε 291.000 ευρώ.

Τέλος μίλησε για την Γραμμή 4 σημειώνοντας ότι είναι τυφλή καθώς δεν συνδέεται με τον Περισσό και το Γουδή και αυτό θα μπορούσε να έχει γίνει με μία αύξηση του κόστους από τα 1,4δισ.ευρώ στα 1,77δισ.ευρώ.

Ο κ.Καραμανλής ερωτώμενος από το ypodomes.com για την εισιτηριοδιαφυγή στα λεωφορεία, σημείωσε ότι είναι όντως πολλή σημαντική αλλά ακόμα πιο σημαντικό να λειτουργήσει το νέο σύστημα και επανέλθουν οι ελεγκτές και να λειτουργήσει πιο αποδοτικά το σύστημα. «Με 13 ελεγκτές δεν γίνεται δουλειά, χρειάζεται να επανέλθουν οι έλεγχοι» είπε χαρακτηριστικά.

Πηγη-ypodomes.com