Το μπάχαλο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου συνεχίζεται…

ilektr7088

Ελλιπής αριθμός αυτόματων μηχανημάτων, ελλείψεις σε υλικά και απορίες επιβατών χωρίς απαντήσεις.

 

 

Αντί η κατάσταση να καλυτερεύει όσο περνάει ο καιρός, η μετάβαση στο ηλεκτρονικό εισιτήριο συνεχίζεται με τους γνωστούς νωχελικούς ρυθμούς.Αν υπάρχουν πλεονεκτήματα από τη χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, οι επιβάτες δεν τα έχουν δει ακόμα.Χαρακτηριστική είναι η κατάσταση στους σταθμούς του Μετρό. Αν και τον τελευταίο ένα μήνα έχουν γίνει κάποιες μετακομίσεις αυτόματων μηχανημάτων, ο αριθμός τους παραμένει εξαιρετικά μικρός. Όπως αναφέρει επιβάτης, στο σταθμό της Αγίας Παρασκευής έχουν τοποθετηθεί μόλις δύο μηχανήματα τα οποία τις τελευταίες μέρες παραμένουν εκτός λειτουργίας. Καθώς ο σταθμός δεν έχει επανδρωμένο εκδοτήριο, ο υπεύθυνος του σταθμού προτρέπει τους επιβάτες να μετακινούνται χωρίς εισιτήριο καθώς εναλλακτική δεν υπάρχει.Παρόμοια φαινόμενα παρατηρούνται και σε άλλους σταθμούς του δικτύου τις τελευταίες εβδομάδες. Σε κάθε περίπτωση η παρότρυνση εργαζόμενων της ΣΤΑΣΥ προς επιβάτες να μετακινηθούν χωρίς εισιτήριο (έχουμε ακούσει αυτολεξεί «όσο καιρό είναι οι μπάρες ανοικτές μπορείτε να μπείτε και έτσι, μη φοβάστε») δεν συνάδει με τις δηλώσεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζη περί περιορισμού της εισιτηριοδιαφυγής ήδη από το πρώτο διάστημα εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Αν τα νέα μηχανήματα παρουσιάζουν βλάβες συχνότερα από τα παλαιότερα δεν το ξέρουμε, το πρόβλημα ίσως όμως να κρύβεται στα αναλώσιμα. Όπως καταγγέλλουν συνδικαλιστές, ο ΟΑΣΑ δεν είχε φροντίσει να προμηθευτεί εγκαίρως επαρκείς ποσότητες χάρτινων ηλεκτρονικών εισιτηρίων με αποτέλεσμα αυτά να έχουν σε μεγάλο βαθμό εξαντληθεί. Σε αυτό ίσως συντέλεσε και το ότι πολλοί επιβάτες δεν γνωρίζουν ότι μπορούν να επαναφορτίσουν τα εισιτήριά τους με αποτέλεσμα να τα πετούν μόλις ολοκληρώσουν τις διαδρομές τους.  Αλλο πρόβλημα, σύμφωνα με εργαζόμενους, είναι ότι τα αυτόματα μηχανήματα δέχονται περιορισμένο αριθμό κερμάτων. Έτσι γεμίζουν γρήγορα και τίθενται εκτός λειτουργίας μέχρι κάποιος υπάλληλος του εργολάβου να τα αδειάσει. Πολλοί επιβάτες σημειώνουν επίσης ότι τα μηχανήματα έχουν όριο στο ποσό που επιστρέφουν ως ρέστακαι δεν δέχονται όλα τα χαρτονομίσματα, πρόβλημα που δεν υπήρχε με τα παλιά εκδοτικά μηχανήματα. Η δυνατότητα πληρωμής μέσω καρτών ίσως έδινε κάποια λύση στο πρόβλημα ωστόσο τα μηχανήματα δεν έχουν συνδεθεί ακόμα με το τραπεζικό σύστημα. Ο ΟΑΣΑ δεν έχει επίσης φροντίσει να προωθήσει σημαντικά την φόρτιση των καρτών με προϊόντα κομίστρου ή χρηματικό ποσό μέσω του διαδικτύου που μέχρι ένα βαθμό θα μπορούσε να μειώσει τις (μικρές) ουρές σε εκδοτήρια και αυτόματα μηχανήματα που παρατηρούνται ακόμα και σήμερα. Και εκεί όμως υπάρχουν προβλήματα. Το πιο χαρακτηριστικό είναι ότι τόσο το site όσο και η εφαρμογή δεν θυμάται τα στοιχεία του χρήστη και έτσι απαιτείται η καταχώρησή τους από την αρχή για κάθε αγορά εισιτηρίου.

Εν τω μεταξύ συνεχίζεται μετ εμποδίων η έκδοση των προσωποποιημένων καρτών για άνεργους και ΑΜΕΑ μέσω του διαδικτύου αλλά και μέσω των εκδοτηρίων. Η ταχυδρομική αποστολή των καρτών για όσους κάνουν αίτηση μέσω διαδικτύου ίσως καθυστερήσει καθώς δεν έχει ακόμα ξεκινήσει η διαδικασία ταυτοποίησης μέσω της Η.ΔΙ.Κ.Α. (Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης). Ακόμα και για αυτούς που εκδίδουν κάρτα μέσω εκδοτηρίων, η ενεργοποίησή της αναμένεται να γίνει μέσα στις επόμενες εβδομάδες μέσω άγνωστης προς το παρόν διαδικασίας.

πηγη – athens transport