Εντυπωσιακή η αύξηση στην επιβατική κίνηση έφερε το Ηλεκτρονικό Εισιτήριο

ATHENATICKETFAKELOI

Αν το τέλος του 2017 ήταν καθοριστικό για την επικράτηση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, η χρονιά που έρχεται κρύβει ακόμα μεγαλύτερες προκλήσεις. Η εξοικείωση του επιβατικού κοινού, που σχεδόν επιβλήθηκε το τελευταίο τρίμηνο του έτους, είναι μόνο η μία όψη του νομίσματος. Η απόλυτη εφαρμογή όμως του «έξυπνου» συστήματος, που θα φέρει και τα επιζητούμενα οικονομικά οφέλη στον ΟΑΣΑ, ο οποίος υπάγεται πια στο Υπερταμείο, γεγονός που εισάγει στη συζήτηση τον όρο βιωσιμότητα, συνεπάγεται κλείσιμο των πυλών, «προσωποποίηση» όσων δικαιούνται μειωμένο κόμιστρο, αλλά και έλεγχο στις οδικές συγκοινωνίες όπου και παρατηρείται η μεγαλύτερη αιμορραγία.

 
Από τα πρώτα στοιχεία, φαίνεται η στροφή του επιβατικού κοινού στα νέα συνδυαστικά προϊόντα που εισήγαγε το ηλεκτρονικό εισιτήριο, δίνοντας οικονομικότερες επιλογές μετακίνησης, με τη διείσδυση να φτάνει στο 74%. Πάνω από ένα στα δύο ενιαία εισιτήρια που πωλούνται, συγκεκριμένα ποσοστό 56,4%, είναι φορτισμένα με το κόμιστρο των 10+1 διαδρομών, το οποίο κατεβάζει το κόστος του εισιτηρίου σε 1,23 ευρώ. Επίσης, ο αριθμός των προσωποποιημένων ATH.ENA Card έχει ξεπεράσει τις 390.000, ενώ η τάση που διαφάνηκε με την αύξηση κατά 8,15% στα έσοδα Οκτωβρίου συγκριτικά με τον ίδιο περυσινό μήνα αποτελεί ενθαρρυντικό δείγμα.
 
Την ίδια στιγμή όσοι επιβιβάζονται στα λεωφορεία και στα τρόλεϊ της πρωτεύουσας βλέπουν ότι, όπως συνέβαινε στην εποχή του χάρτινου εισιτηρίου, ελάχιστοι πλησιάζουν τα επικυρωτικά μηχανήματα, αν και το ηλεκτρονικό κόμιστρο πρέπει να επικυρώνεται σε κάθε επιβίβαση. Η ΟΣΥ διενεργεί πάνω από το 62% του συγκοινωνιακού έργου της πρωτεύουσας, αποτελώντας και τη βασική πηγή τροφοδότησης των μέσων σταθερής τροχιάς.
 
Μέσα στο 2016 τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ κατέγραψαν συνολικά 85,7 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα, ενώ τα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ) έκαναν 50,6 οχηματοχιλιόμετρα. Αντίστοιχα, στα μέσα της ΟΣΥ σημειώθηκαν 338 εκατ. επιβιβάσεις, ενώ στις σταθερές συγκοινωνίες αυτές ανήλθαν σε 271 εκατ. Επίσης, λειτούργησαν 94 τροφοδοτικές γραμμές για μετρό, ηλεκτρικό και τραμ, ακόμη 22 γραμμές επάνω στο αρτηριακό οδικό δίκτυο με μεγάλη επιβατική κίνηση και 47 κεντρικές γραμμές για τη σύνδεση περιοχών πλησίον της Αθήνας και του Πειραιά.
 
Σε αυτό το εκτενές δίκτυο, η ύπαρξη σήμερα μόλις 25 ελεγκτών κομίστρου ουσιαστικά οδηγεί σε ανυπαρξία ελέγχων, αφήνοντας μεγάλο κενό στα έσοδα του Οργανισμού. Εκπέμπει παράλληλα το σήμα ότι η αποφυγή επικύρωσης γίνεται ανεκτή.
 
Πηγή: ypodomes