Μετά το ηλεκτρονικό εισιτήριο, έρχονται φθηνότερες -αλλά και ακριβότερες- μετακινήσεις

Κάρτα-Athena-card-638x381

Φθηνότερες (αλλά και ακριβότερες) μετακινήσεις για πολλούς επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας θα φέρει η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου σύμφωνα με όσα προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χ. Σπίρτζης σε συνέντευξή του στην Εφημερίδα των Συντακτών το περασμένο Σάββατο.

 

Σύμφωνα με τον υπουργό, η χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα φέρει «καλύτερες συγκοινωνίες και φθηνότερα εισιτήρια.» Η μείωση των τιμών θα γίνει πραγματικότητα με δύο τρόπους: την εφαρμογή αναλογικών χρεώσεων (όσοι ταξιδεύουν μικρότερες αποστάσεις θα πληρώνουν λιγότερο) και μέσω της  διεύρυνσης της κοινωνικής πολιτικής. Το μειωμένο εισιτήριο (ή η δωρεάν μετακίνηση) αναμένεται να επεκταθεί και σε άλλες ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού όπως οι νέοι και οι χαμηλόμισθοι.
Παράλληλα όμως θα υπάρξουν και αυξήσεις στα εισιτήρια «για τα νέα, πιο γρήγορα μέσα» που θα τεθούν σε λειτουργία. Ο υπουργός δεν διευκρίνισε ποια μέσα είναι αυτά, ανέφερε όμως την αγορά νέων λεωφορείων με το διαγωνισμό που ετοιμάζεται.

Αν και ο υπουργός δεν έδωσε ακριβές χρονοδιάγραμμα για τις αλλαγές στην τιμολόγηση, ανέφερε πως πρέπει να περάσει ένα εξάμηνο ώστε να υπάρχει μία αξιόπιστη εικόνα για τα έσοδα. Επομένως, θα πρέπει να περιμένουμε τουλάχιστον μέχρι τον ερχόμενο Μάιο.

Το θέμα των εσόδων είναι σίγουρα η πιο σημαντική μεταβλητή αφού το υπουργείο λαμβάνει ως δεδομένο ότι θα υπάρξει μεγάλη αύξησή τους. Το τι θα γίνει πραγματικά όμως μένει να το δούμε σε βάθος χρόνου.

Όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν, η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτήριου δεν είναι αυτονόητο πως θα καταπολεμήσει την εισιτηριοδιαφυγή και θα φέρει αύξηση των εσόδων [Άποψη του υπουργού είναι πως το πρόβλημα των συγκοινωνιών δεν είναι η εισιτηριοδιαφυγή (θεωρεί πως είναι πολύ μικρή) αλλά τα κυκλώματα των πλαστών εισιτηρίων που θα καταπολεμήσει το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Αυτή η σελίδα δεν συμμερίζεται την άποψη αυτή.]

Κλειδί για την αύξηση των εσόδων θα είναι και η αξιοποίηση χώρων της ΣΤΑΣΥ που παραμένουν κενοί (π.χ. καταστήματα σε σταθμούς) αλλά και η αύξηση των εσόδων από διαφημίσεις. Όπως ανέφερε ο υπουργός, η γραμμή Πειραιάς – Κηφισιά φέρνει μόνο 1.000 ευρώ τον χρόνο από διαφημίσεις.

πηγη – athenstransport