Τα έσοδα από τις συμβάσεις του ΟΑΣΑ θα εγγράφονται στον προϋπολογισμό της ΣΤΑΣΥ

4592d1a2a8e626d94253b94459a3c5be_l

Τα έσοδα από τις συμβάσεις του ΟΑΣΑ για την εμπορική χρήση των χώρων της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ θα εγγράφονται ως έσοδα του προϋπολογισμού της ΣΤΑΣΥ διευκρινίζει το υπουργείο Μεταφορών σε ενημερωτικό σημείωμα που εξέδωσε χθες, με φόντο τις συνεχιζόμενες απεργίες στα μέσα σταθερή τροχιάς.

Αργότερα, μάλιστα, σε συνέντευξη του στον ρ/δ Στο Κόκκινο 105,5, ο υπουργός Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης επανέλαβε τα ανωτέρω, σημειώνοντας χαρακτηριστικά πως «μέσα στη νομοθετική πρωτοβουλία που πήραμε, κλειδώνουν αυτά τα ποσά υποχρεωτικά αν οι συμβάσεις γίνουν με τον ΟΑΣΑ και δεν παραμείνουν με τη ΣΤΑΣΥ, να εγγράφονται ως έσοδα του προϋπολογισμού της ΣΤΑΣΥ». Παρά το γεγονός, μάλιστα, όπως υπογράμμισε, ότι κάτι τέτοιο «είναι λίγο παλαβό, όταν η ΣΤΑΣΥ και η ΟΣΥ επιδοτείται από τον ΟΑΣΑ, οι προϋπολογισμοί τους εγκρίνονται από τα δύο συναρμόδια υπουργεία, το Μεταφορών και το Οικονομικών, και επιδοτείται η λειτουργία τους. Πέρα από αυτά, για να μην υπάρχει καμία τέτοιου είδους αμφιβολία, μέσα στη ρύθμιση υπάρχει πρόβλεψη του ότι εγγράφονται ως έσοδα στον προϋπολογισμό της ΣΤΑΣΥ» επέμεινε ο Χρ. Σπίρτζης.

 

Πενιχρά έσοδα για τις δημόσιες συγκοινωνίες

Το ενημερωτικό σημείωμα το ΥΠΟΜΕΔΙ, πάντως, κάνει λόγο αρχικά για μη χρηστή διαχείριση μέχρι σήμερα της εμπορικής χρήσης των υποδομών του μετρό, με αποτέλεσμα τα πενιχρά έσοδα για τις δημόσιες συγκοινωνίες.

Όπως περιγράφει ενδεικτικά, έως σήμερα η εκμετάλλευση των υποδομών του μετρό γίνεται από τη ΣΤΑΣΥ χωρίς συμβάσεις με την ιδιοκτήτρια ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και έχει πενιχρά αποτελέσματα. Για το 2016, που έχουμε αύξηση των εσόδων (χωρίς τον υπολογισμό του κόστους), αναφέρουμε συνολικά ποσά εσόδων ανά κατηγορία, ώστε να βγουν συμπεράσματα από όλους:

– Έσοδα από την ενοικίαση του σταθμού του Συντάγματος: 1.018.524,98 ευρώ.

– Έσοδα για τις διαφημίσεις στα πλαίσια και τα πάνελ όλων των σταθμών: 455.100,48 ευρώ.

– Έσοδα από τις διαφημίσεις στους συρμούς και τα οχήματα: 1.430.581,48 ευρώ.

– Έσοδα από τα ΑΤΜ : 764.615,02 ευρώ.

– Έσοδα από προωθητικές ενέργειες: 151.982,62 ευρώ.

– Έσοδα από κινητή τηλεφωνία: 1.633.567,20.

– Έσοδα από καταστήματα: 551.911,80 ευρώ.

– Έσοδα από πάρκινγκ: 913.047,45 ευρώ.

Αυτά, και όλα τα υπόλοιπα μεγέθη, σύμφωνα με το ΥΠΟΜΕΔΙ, «δείχνουν ότι η εκμετάλλευση αυτής της δημόσιας περιουσίας δεν αποδίδει αυτά που όφειλε να αποδώσει κατ’ ελάχιστον. Είναι βέβαιο ότι η μη αξιοποίηση της περιουσίας της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και η μη κάλυψη της πληρωμής των τόκων θα εγείρει στο άμεσο μέλλον άλλα σοβαρά θέματα και για το Δημόσιο, και για τους πολίτες, και για τους εργαζόμενους στις εταιρείες λειτουργίας».

 

Οι πόροι του ΟΑΣΑ μεταφέρονται μόνο στη ΣΤΑΣΥ και την ΟΣΥ

Καταλήγοντας, το υπουργείο Μεταφορών εμφανίζεται κατηγορηματικό πως «σε περίπτωση που ο ΟΑΣΑ συνάψει συμβάσεις με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, υποχρεώνεται να αποδίδει ως έσοδα τουλάχιστον τα ποσά των αποτελεσμάτων του 2016 στη ΣΤΑΣΥ A.E.», παρά το γεγονός, όπως προσθέτει, ότι «από τους σκοπούς και τη λειτουργία του ΟΑΣΑ, μητρικής εταιρείας της ΣΤΑΣΥ Α.Ε., μέσω της οποίας επιδοτείται η ΣΤΑΣΥ Α.Ε., δεν υπάρχει θέμα μεταφοράς αυτών των πόρων πουθενά αλλού εκτός από τη ΣΤΑΣΥ, την ΟΣΥ και τα έξοδα λειτουργίας του».

Τέλος, διαβεβαιώσεις και για μη ιδιωτικοποίηση των εταιρειών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς δίνει για πολλοστή φορά το υπουργείο προς τους εργαζόμενους, οι οποίοι έχουν προγραμματίσει νέα 24ωρη απεργία αύριο σε μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ, διότι, όπως υποστηρίζουν, μειώνονται τα έσοδα της ΣΤΑΣΥ από την προωθούμενη ρύθμιση.

πηγη – Αυγη