Συγκοινωνίες Αθήνας: Απίστευτη ταλαιπωρία 4,5εκατ.κατοίκων λόγω …διαφήμισης

hsap121

Απίστευτη ταλαιπωρία υπέστησαν για μία ακόμα φορά οι Αθηναίοι εχθές λόγω της 24ωρης απεργίας των εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ. Μετρό και Τραμ δεν λειτούργησαν με αποτέλεσμα οι οδηγοί να ζήσουν ένα κυκλοφοριακό χάος στην πόλη.

Μάλιστα η χθεσινή απεργία, που ήταν η δεύτερη σε μία εβδομάδα, θα ακολουθηθεί από μία τρίτη την Παρασκευή και μάλιστα προετοιμάζεται η συνέχεια την ερχόμενη εβδομάδα.

Το απίστευτο σε σχέση με αυτή την απεργία είναι ότι δεν γίνεται για κάποιο εργασιακό λόγο που έχει να κάνει με μισθολογικά, δικαιώματα ή άλλο συνηθισμένο λόγο αλλά την ..διαφωνία των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ για τα διαφημιστικά έσοδα στους σταθμούς του Μετρό που περνούν στην δικαιοδοσία του ΟΑΣΑ.

Το παράδοξο σε όλο αυτό είναι ότι ο ΟΑΣΑ είναι η …μητρική εταιρεία της ΣΤΑΣΥ και ουσιαστικά μιλάμε για το ίδιο μαγαζί καθώς η ΣΤΑΣΥ (για Μετρό και Τραμ) και ΟΣΥ (για λεωφορεία και τρόλει) είναι θυγατρικές εταιρείες του ΟΑΣΑ. Η διαφωνία έγκειται στο γεγονός ότι τα έσοδα δεν «πρέπει» να τα διαχειρίζεται η μητρική εταιρεία αλλά η ΣΤΑΣΥ, άσχετα αν αυτό δεν αφορά καθόλου τους επιβάτες και τον κόσμο που θέλει να μετακινηθεί και ένα εσωτερικό ζήτημα γίνεται η αιτία για να ταλαιπωρηθεί μία πόλη 4,5 εκατομμυρίων κατοίκων και πολλών δεκάδων χιλιάδων επισκεπτών.

Αυτό που είναι ακόμα πιο ακατανόητο σε αυτό, είναι πως προβλέπεται ομιλική λειτουργία το επόμενο διάστημα δηλαδή κατά κάποιο τρόπο ο ΟΑΣΑ να λειτουργεί ως μία ενιαία επιχείρηση. Τέλος ενώ από το 2011 η ΣΤΑΣΥ έχει αναλάβει το ρόλο της εταιρείας των μέσων σταθερής τροχιάς, υπάρχει ακόμα ο διαχωρισμός των εργαζομένων σε εκείνους που εργάζονται στον «ΗΣΑΠ» (τη Γραμμή 1 δηλαδή) και της ΑΜΕΛ (των Γραμμών 2 και 3) καθώς υπάρχουν ξεχωριστά σωματεία και γενικά λειτουργούν ως ξεχωριστές οντότητες.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μιλώντας εχθές στο ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο» για το θέμα είπε μεταξύ άλλων: (…) Η ΣΤΑΣΥ είναι θυγατρική εταιρεία του ΟΑΣΑ. Ο ΟΑΣΑ χρήματα δίνει στις δύο θυγατρικές του και στα έξοδα λειτουργίας. Η ΟΣΥ των λεωφορείων, των τρόλεϊ, των οδικών μέσων μαζικής μεταφοράς. Επομένως δεν μπαίνει κάποιο θέμα αν χάνονται οι πόροι από τη ΣΤΑΣΥ. Καταρχάς μόνο και μόνο ότι έχουμε να κάνουμε με φορείς, που ο ένας ανήκει στον άλλο… Άρα δεν μπαίνει τέτοιο θέμα. Το δεύτερο δεν αφαιρούμε καμία διαχείριση. Δεν υπάρχει διαχείριση αυτή τη στιγμή ή αν θέλετε για να το διατυπώσουμε καλύτερα, υπάρχει μια διαχείριση όλα αυτά τα χρόνια, δεκαετίας, στα όρια της παρανομίας».

Συνεχίζοντας είπε: «Δηλαδή η ΣΤΑΣΥ παράνομα εκμεταλλεύεται περιουσία της Αττικό Μετρό, χωρίς να δίνει ένα ευρώ. Και εγώ θα το ξεπερνούσα αυτό ξέρετε, αν η διαχείριση αυτή που γινόταν όλα αυτά τα χρόνια, έφερνε τα αποτελέσματα, που έπρεπε να φέρει. Υπάρχουν λοιπόν συγκεκριμένες διαδικασίες και συγκεκριμένα οικονομικά αποτελέσματα, που εγώ θα σας αναφέρω και θα βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματα του για αυτά που είπατε αμέσως πριν.

Για την ολική εμπορική διαχείριση είπε στον ΟΑΣΑ είπε: «Πιστεύω ότι ο κάθε φορέας και ο κάθε οργανισμός είναι προσανατολισμένος σε ένα συγκεκριμένο έργο. Η ΣΤΑΣΥ είναι προσανατολισμένη και πρέπει να είναι προσανατολισμένη, στο πως παρέχει ποιοτικότερο συγκοινωνιακό έργο στα μέσα σταθερής τροχιάς. Δεν είναι ούτε διαφημιστική εταιρεία, ούτε το τμήμα που έχει συγκροτήσει όλα αυτά τα χρόνια έχει ανθρώπους που εξειδικεύονται στη διαφήμιση και στην ανεύρεση πελατών ή διαδικασιών, που θα επιτρέψουν μια καλύτερη διαχείριση αυτού του κομματιού της περιουσίας της Αττικό Μετρό. Και πιστεύω, ότι πρέπει να υπάρχει μια ενιαία στρατηγική και ενιαίοι κανόνες στις τρεις εταιρείες που υπάρχουν στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Δεν μπορεί δηλαδή να έχουμε άλλο σύστημα για τις διαφημίσεις στα λεωφορεία, στην εταιρεία ΟΣΥ, άλλο σύστημα και άλλες διαδικασίες στην εταιρεία ΣΤΑΣΥ και όλα αυτά να είναι και στον αέρα, γιατί δεν υπάρχουν συμβάσεις με αυτόν που ανήκει η περιουσία.»

πηγη-ypodomes.com