Το διπλό πρόσωπο των Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας

d30015e81429e407a9fa109594a41739_l

Οι προσπάθειες για την ανάκαμψη των Αστικών Συγκοινωνιών στην Αθήνα, είναι ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα για την πρωτεύουσα. Το διπλό πρόσωπο που παρουσιάζει η εικόνα των συγκοινωνιών μπερδεύει και ξενίζει επιβάτες και φορείς.

Από τη μία έχουμε τη σοβαρή προσπάθεια που γίνεται για νέες σύγχρονες υπηρεσίες όπως η Τηλεματική, το Ηλεκτρονικό Εισιτήριο και οι Μπάρες στο Μετρό και από την άλλη έχουμε την εικόνα κατάρρευσης στην καθημερινότητα με άστατα δρομολόγια, πλημμελής εικόνα των σταθμών του Μετρό κ.α.

Όπως αναφέρει σε σχετική ερώτηση του στη Βουλή ο βουλευτής του Ποταμιού Σπύρος Λυκούδης, ο Πρόεδρος του Σωματείου Τεχνικών και Εργαζομένων της ΟΣΥ ανέφερε πως από τα συνολικά 2.139 λεωφορεία που διαθέτει ο Οργανισμός, μόλις τα 800-900 βγαίνουν καθημερινά στην κυκλοφορία μιας και τα υπόλοιπα είναι ακινητοποιημένα λόγω βλαβών και έλλειψης προσωπικού.

Η ίδια εικόνα σύμφωνα με τον Πρόεδρο των εργαζομένων στον πρώην ΗΛΠΑΠ είναι στα τρόλεϊ. Όπως σημειώνει από τα 330 οχήματα του στόλου μόλις τα 170 βγαίνουν στην κυκλοφορία για τους ίδιους λόγους.

Ο ΟΑΣΑ κάνει λόγο για 1.300 οχήματα αλλά ο αριθμός δεν είναι τόσο σημαντικός αν ληφθεί υπόψη ότι πολλά από τα λεωφορεία παρουσιάζουν εικόνα προχωρημένης φθοράς. Ένα από τα σημεία που ξενίζουν ιδιαίτερα τον επιβάτη είναι να βλέπει τις σύγχρονες οθόνες και τα νέα τερματικά για τα εισιτήρια, την φωνητική ενημέρωση των σταθμών σε λεωφορεία σε κακή κατάσταση.

Την ίδια ώρα στο Μετρό τα δρομολόγια είναι πλέον «ανακατεμένα». Μπορεί να έρθει συρμός με διαφορά 1-2 λεπτών και μετά να περάσουν 7 λεπτά για τον επόμενο. Στη δε Γραμμή 2 κάθε πρωί γίνεται το αδιαχώρητο καθώς η πολιτική της εταιρείας για δρομολόγια από το Ελληνικό ανά 8 λεπτά προκαλεί το φαινόμενο να έχει γεμίσει ο συρμός από τη Δάφνη και στους υπόλοιπους σταθμούς μέχρι το Σύνταγμα να μην είναι δυνατή η επιβίβαση όλων των επιβατών και πολλοί από αυτούς να περιμένουν τον επόμενο συρμό για να επιβιβαστούν και να πάνε στον προορισμό τους.

ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΛΥΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΑΡΓΟΥΝ
Αυτή την εποχή για λύσει το μείζον πρόβλημα με τα αραιά δρομολόγια σε Μετρό και λεωφορεία ο ΟΑΣΑ έχει κάνει αίτημα πρόσληψης 1.000 ατόμων που θα καλύψουν όλα τα οργανικά κενά, τόσο σε μηχανοδηγούς και οδηγούς όσο και σε άλλες θέσεις κλειδιά, ισορροπώντας την κατάσταση.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες έχει γίνει καταρχάς δεκτό το αίτημα και το επόμενο διάστημα εφόσον δεν υπάρξει πισωγύρισμα θα ξεκινήσει η σχετική διαδικασία. Ωστόσο είναι άγνωστο πότε θα γίνει αυτό.

Την ίδια ώρα το Υπουργείο Υποδομών έχει βάλει ως πρόταση στο Πακέτο Γιουνκέρ την αφορά 300 νέων λεωφορείων, σύγχρονης τεχνολογία με μειωμένους ή μηδενικούς ρύπους που θα φέρει νέο αέρα στον γερασμένο στόλο της ΟΣΥ. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι έχει περάσει σχεδόν μία 8ετία από την τελευταία φορά που στις Συγκοινωνίες της Αθήνας ήρθαν νέα λεωφορεία, κάνοντας την πρωτεύουσα μία από τις πόλεις της Ευρώπης με τον πιο γερασμένο στόλο. Εδώ βεβαίως το πρόβλημα είναι πως θα εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση σε μία εταιρεία που παρουσιάζει διευρυμένες ζημιές ετησίως και ποιος θα εγγυηθεί ακόμα και αν βρεθεί μία τέτοια χρηματοδότηση.

Τέλος σε εξέλιξη είναι και η αναδιάρθρωση του ομίλου του ΟΑΣΑ με την εκκίνηση της ομιλικής λειτουργίας από τη νέα χρονιά που θα βοηθήσει τον Οργανισμό σε καλύτερη και ενοποιημένη διοίκηση και λειτουργίες.

πηγη-ypodomes.com