ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Ηλεκτρονικές και τηλεφωνικές «οχλήσεις» από την ΓΓΔΕ σε όσους δεν έχουν υποβάλει δηλώσεις ή δεν έχουν εξοφλήσει φόρους

bc3acbd7a232905b5f63074b6d5df4a6_XL Πότε στέλνει ηλεκτρονικά «ραβασάκια» ή καλεί τηλεφωνικά τους φορολογούμενους η Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων-Με ποια κριτήρια επιλέγονται οι αποδέκτες.

Με την αποστολή ηλεκτρονικών μηνυμάτων-ειδοποιητηρίων σε διευθύνσεις e-mail ή με κλήσεις σε σταθερά και κινητά τηλέφωνα προσπαθούν οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων να επιτύχουν τη φορολογική συμμόρφωση των πολιτών. Η αποστολή ηλεκτρονικών μηνυμάτων και οι τηλεφωνικές κλήσεις γίνονται πλέον από τη Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης της Γ.Γ.Δ.Ε. προς εκατοντάδες χιλιάδες φορολογούμενους, είτε με σκοπό την υπενθύμιση φορολογικών υποχρεώσεών τους που λήγουν εντός ολίγων ημερών είτε με στόχο τον εντοπισμό τους και την διερεύνηση των προθέσεών τους, στις περιπτώσεις που δεν έχουν υποβάλει εμπρόθεσμα φορολογικές δηλώσεις ή δεν εξοφλήσει εμπρόθεσμα οφειλές τους προς το Δημόσιο. Σε ειδικό εγχειρίδιο που εξέδωσε η Γ.Γ.Δ.Ε. δίδονται αναλυτικές απαντήσεις στις απορίες των πολιτών για τους τρόπους επιλογής των φορολογουμένων προς τους οποίους στέλνονται τα μηνύματα ή γίνονται τα τηλεφωνήματα αλλά και γενικότερα για τις μεθόδους επικοινωνίας που έχει υιοθετήσει η Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης. Συγκεκριμένα, τα ερωτήματα των φορολογουμένων και οι αντίστοιχες απαντήσεις έχουν ως εξής: 1. Όλα τα ηλεκτρονικά μηνύματα που λαμβάνω από την Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων και την ηλεκτρονική διεύθυνση no.reply.ypoik@gsis.gr προέρχονται από τη Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης; Όχι. Υπάρχουν και άλλες Διευθύνσεις της Γ.Γ.Δ.Ε. οι οποίες αποστέλλουν μαζικά ηλεκτρονικά μηνύματα σε φορολογούμενους χρησιμοποιώντας την ηλεκτρονική διεύθυνση no.reply.ypoik@gsis.gr. Τα ηλεκτρονικά μηνύματα που λαμβάνετε από τη Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης διακρίνονται από τα αντίστοιχα των άλλων Διευθύνσεων, διότι σε όλα αναφέρεται ο τίτλος της Διεύθυνσης και είναι ενυπόγραφα. Επιπλέον, δίνεται η δυνατότητα επικοινωνίας των φορολογουμένων με τη Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης For_sym@gsis.gov.gr. 2. Για ποιο λόγο λαμβάνω ηλεκτρονικά μηνύματα από τη Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης; Η no.reply.ypoik@gsis.gr είναι ηλεκτρονική διεύθυνση που χρησιμοποιείται από το Α Τμήμα της Διεύθυνσης Φορολογικής Συμμόρφωσης, με στόχο την άμεση και οικειοθελή ανταπόκριση των φορολογουμένων έναντι των φορολογικών τους υποχρεώσεων. Τα ηλεκτρονικά μηνύματα που αποστέλλονται από τη Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης διακρίνονται σε δύο (2) μεγάλες κατηγορίες: α. ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗΣ: Τα ηλεκτρονικά μηνύματα υπενθύμισης αφορούν στην υποβολή περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ Β΄ και Γ΄ κατηγορίας. Αποστέλλονται σε μηνιαία βάση (Γ΄ κατηγορίας) και τέσσερις φορές ετησίως (Β΄ κατηγορίας) λίγες ημέρες πριν την καταληκτική ημερομηνία υποβολής τους, με στόχο την υπενθύμιση της σχετικής υποχρέωσης. Αποδέκτες είναι οι υπόχρεοι που, βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων, διαπιστώνεται ότι δεν έχουν ακόμα υποβάλει τη δήλωσή τους. β. ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΕΝΤΟΠΙΣΜΟΥ: Τα ηλεκτρονικά μηνύματα εντοπισμού απευθύνονται σε φορολογούμενους που δεν έχουν ικανοποιήσει εμπρόθεσμα τις φορολογικές τους υποχρεώσεις. Αποστέλλονται μετά την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δηλώσεων ή πληρωμής των οφειλών . Αφορούν σε πέντε θεματικές ενότητες: i. ΦΠΑ Β’ και Γ΄ κατηγορίας: όταν δεν έχει υποβληθεί η περιοδική δήλωση εμπρόθεσμα ή μέχρι την ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου υπόχρεων. ii. Φόρος Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων: όταν δεν έχει υποβληθεί η δήλωση εμπρόθεσμα ή μέχρι την ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου υπόχρεων. iii. Φόρος Εισοδήματος Νομικών Προσώπων: όταν δεν έχει υποβληθεί η δήλωση εμπρόθεσμα ή μέχρι την ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου υπόχρεων. iv. Πρόσφατες Ληξιπρόθεσμες Οφειλές: όταν δεν έχουν πληρωθεί εμπρόθεσμα ή μέχρι την ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου η/οι βεβαιωμένη/ες οφειλή/ες, που έληξε/αν έως την τελευταία ημέρα του προηγούμενου μήνα.  3. Για ποιο λόγο λαμβάνω ηλεκτρονικά μηνύματα από τη Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης, ενώ έχω τακτοποιήσει τις φορολογικές μου υποχρεώσεις; Εάν έχετε τακτοποιήσει την φορολογική σας υποχρέωση μετά την ημερομηνία αναζήτησής της στα πληροφοριακά συστήματα της Γ.Γ.Δ.Ε., τότε λαμβάνετε ηλεκτρονικό μήνυμα εντοπισμού ή υπενθύμισης, αφού η Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης δεν έχει ενημερωθεί εγκαίρως για την τακτοποίηση αυτή. Η ημερομηνία αναζήτησης αναγράφεται πάντοτε στα ηλεκτρονικά μηνύματα εντοπισμού. Σε περίπτωση που έχετε ήδη τακτοποιήσει τη συγκεκριμένη υποχρέωση, αγνοήστε το μήνυμα που λάβατε. 4. Για ποιο λόγο λαμβάνω ηλεκτρονικά μηνύματα από τη Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης, ενώ δεν είμαι εγώ ο αποδέκτης; Η Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης καταρτίζει την λίστα αποδεκτών της βάσει των ηλεκτρονικών διευθύνσεων που είναι καταχωρημένες στο TAXISNET και έχουν δηλωθεί από τους πιστοποιημένους χρήστες. Μόνος αρμόδιος για την αλλαγή της ηλεκτρονικής διεύθυνσης είναι ο ίδιος ο φορολογούμενος. 5. Από ποια Υπηρεσία λαμβάνω τηλεφωνήματα για την τακτοποίηση των φορολογικών μου υποχρεώσεων; Στη Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης, αναπτύσσονται δράσεις τηλεφωνικής επικοινωνίας που αφορούν σε αξιολογημένες, βάσει αντικειμενικών κριτηρίων, ομάδες φορολογούμενων και οφειλετών. Για το λόγο αυτό έχει συσταθεί τηλεφωνικό κέντρο εξερχομένων κλήσεων, το οποίο στελεχώνεται από υπαλλήλους της Διεύθυνσης, με κύρια αρμοδιότητα την τηλεφωνική επικοινωνία με φορολογούμενους πολίτες και στόχο την επίτευξη εκούσιας συμμόρφωσης ως προς την υποβολή των δηλώσεων και την καταβολή των οφειλών.

ΠΗΓΗ-www.dikaiologitika.gr