Πάρτι στις αστικές συγκοινωνίες κατήγγειλε ο Σπίρτζης

ImageHandler.ashx (1)

Όργιο κατασπατάλησης δημοσίου χρήματος στις αστικές συγκοινωνίες από τις προηγούμενες διοικήσεις, κατήγγειλε στη Βουλή ο Χρήστος Σπίρτζης, παρουσιάζοντας παράλληλα στοιχεία που κατά τον ίδιο αποδεικνύουν ότι ο πρώην πρόεδρος του ΟΟΣΑ δρούσε ανεξέλεγκτα.

 

Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών ο απερχόμενος πρόεδρος του ΟΟΣΑ είχε αναθέσει το 2014 και το 2015 σε συγκεκριμένη εταιρία που συνδέεται με στελέχη της ΝΔ, τη διαφημιστική καμπάνια του ΟΟΣΑ, λαμβάνοντας 51.000 ευρώ για την πρώτη χρονιά και 53.090 για την επόμενη.

Επίσης, το 2014 για την παραγωγή εταιρικού βίντεο με θέμα το έργο του ΟΟΣΑ και τις εταιρίες του Ομίλου δαπανήθηκαν 13.000 ευρώ, για την προώθηση της εικόνας τωνΑστικών Συγκοινωνιών μέσω διοργάνωσης φωτογραφικών δράσεων άλλα 14.910 ευρώ και για το σχεδιασμό και τις εφαρμογές καμπάνιας για την τιμολογιακή πολιτική του 2014 άλλα 19.000 ευρώ. Προς επίρρωση μάλιστα, των ισχυρισμών του κατέθεσε και πίνακες με στοιχεία.

Βολές εξαπέλυσε και κατά του απερχόμενου διευθύνοντα συμβούλου της ΟΣΥ, υποστηρίζοντας ότι είχε συνάψει ιδιωτικό συμφωνητικό με το Σωματείο Εργαζομένων για την χωρίς αντίτιμο παραχώρηση ενός περιουσιακού στοιχείου της εταιρείας στο σταθμό Αττικής. Το Σωματείο, όμως, σημείωσε, μισθώνει το ακίνητο σε τρίτο (ο οποίος τυγχάνει να είναι συνδικαλιστικής της ΔΑΚΕ), την ώρα που η ΟΣΥ πληρώνει και τα λειτουργικά έξοδα του ακινήτου.

Την ίδια ώρα, τα μεταφερόμενα ρεπό των υπαλλήλων έφθασαν τα 9.822, κάτι που μεταφράζεται σε 1.000.000 ευρώ, όταν το συνολικό έργο έχει πέσει κατά 30% και οι βάρδιες κατά 15%. «Κάποιοι εκεί βάζανε μαϊμού ρεπό ή έκαναν άλλη δουλειά», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Χρήστος Σπίρτζης.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στους μισθούς των προϊσταμένων των εταιρειών. Ο γενικός διευθυντής της ΣΤΑΣΥ, απόφοιτος του Deree λάμβανε καθαρές αποδοχές 3.070 ευρώ, ενώ ο γενικός διευθυντής (μη υπηρεσιακός) της ΟΣΥ, με θητεία από το 2009 έως σήμερα είχε τις εξής απολαβές:

2013: 42.817,34 ευρώ

2014: 41.235,22 ευρώ

2015: 38.633,88 ευρώ (έως 31/10/2015).

Ο υπουργός Υποδομών κατήγγειλε ακόμη, ότι η ΟΣΥ δεν γνωρίζει τον αριθμό των ενεργών οδηγών, αφού δύο e-mail από δυο διαφορετικές υπηρεσίες, που ελήφθησαν με διαφορά τριών ωρών, δίνουν διαφορετικά στοιχεία.

Οι αποκαλύψεις του Χρήστου Σπίρτζη έγιναν στο πλαίσιο συζήτησης και έγκρισης από την επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής του νέου προέδρου και του νέου διευθύνοντος συμβούλου του ΟΟΣΑ Αναστάσιου Ταστάνη και Ιωάννη Σκουμπούρη αντίστοιχα, του νέου προέδρου και του νέου διευθύνοντος συμβούλου της ΟΣΥ Ζωής Γεωργίου και Γεωργίου Αναγνωστόπουλου, αντίστοιχα και του νέου προέδρου Σταύρου Στεφόπουλου και του νέου διευθύνοντος συμβούλου της ΣΤΑΣΥ Παναγιώτη Βόγκα.

Δήλωση-απάντηση του Γρηγόρη Δημητριάδη, πρώην προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου ΟΑΣΑ

Προκαλεί κατάπληξη η συνεχιζόμενη κατασυκοφάντηση του επικεφαλής και της διοίκησης του ΟΑΣΑ από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων κ. Σπίρτζη. Για την αποκατάσταση της αλήθειας σχετικά με όσα υποστήριξε σήμερα στη Βουλή, σημειώνονται τα παρακάτω:

  • Οι νομικές υπηρεσίες που είχαμε για έργα δεκάδων εκατομμυρίων (ΣΔΙΤ με διαγωνιστικές διαδικασίες και Συμβούλιο της Επικρατείας, Ελεγκτικό Συνέδριο κλπ) είχαν ελάχιστο κόστος και οι διαγωνισμοί ΣΔΙΤ (Τηλεματική, που θα ενημερώνει το κοινό με ακρίβεια πότε θα έρθει το λεωφορείο, και το Ηλεκτρονικό Εισιτήριο με την τοποθέτηση πυλών εισόδου στο μετρό που θα ανοίγουν με «έξυπνες κάρτες», τις οποίες ο πολίτης θα φορτίζει για να πληρώνει αναλογικά με τη χρήση) ξεκόλλησαν και πλέον υλοποιούνται! Έτσι δόθηκαν 23 χιλ. ευρώ το 2015 και το 69 χιλ. ευρώ το 2014 για νομική υποστήριξη που έφερε αποτελέσματα. Σημειωτέον ότι ο ΟΑΣΑ έχει μόνο δύο νομικούς ως οργανισμός…
  • Ο επικεφαλής του ΟΑΣΑ δικαιούται από το νόμο τρεις συμβούλους. Το 2015 δεν χρησιμοποιήθηκαν καν τρεις, ενώ έτσι και αλλιώς είναι στο ενιαίο μισθολόγιο ως αποδοχές. Τα βιογραφικά τους είναι στη διάθεση όλων, καθώς αποτελούν πετυχημένα στελέχη της αγοράς. Προκαλεί έκπληξη ότι για το 2013 αποσιωπείται το γεγονός ότι υπήρχαν και τότε τρεις σύμβουλοι διοίκησης. Η πρόσφατη τροπολογία δεν καταργεί τους συμβούλους αυτούς, άρα ούτε από εκεί προκύπτει το οποιοδήποτε δημοσιονομικό όφελος για να καλυφθεί η μισθοδοσία της νέας θέσης ξεχωριστού προέδρου/διευθ. συμβούλου.
  • Σε έναν Όμιλο με τζίρο πάνω από 250 εκ. ευρώ και πάνω από 1 εκ. επιβάτες την ημέρα, η προώθηση της νέας μηνιαίας κάρτας («30 ευρώ, δηλ. με 1 ευρώ τη μέρα πας παντού, μειωμένο 15 ευρώ για το φοιτητή κ.α.»), του mobile ticketing κλπ είχαν για δύο χρόνια έξοδα μόλις 183 χιλ. ευρώ (συνολικά μάρκετινγκ με εκδηλώσεις κλπ) μετά από διαγωνισμούς και διαδικασίες ΔΣ, ενώ τα οφέλη ήταν πολλαπλάσια (η μηνιαία κάρτα πούλησε τόσο πολύ που κάλυψε τις απώλειες του πρώτου διαστήματος, όπως είχαν εκτιμηθεί από τις μειώσεις εισιτηρίων, δηλ 800 χιλ. ευρώ το μήνα).
  • O λόγος που γίνεται για «συγκεκριμένη εταιρεία επικοινωνίας» αφορά σε δύο ξεχωριστούς μειοδοτικούς διαγωνισμούς συνολικής αξίας 104 χιλ. ευρώ για το 2014 και το 2015 για το σύνολο του Ομίλου. Μάλιστα, στην μία περίπτωση η εταιρία ήταν η μόνη που εμφανίστηκε στο διαγωνισμό, οπότε ο ΟΑΣΑ τον ακύρωσε και τον επαναπροκήρυξε για να δημιουργηθεί ανταγωνισμός.
  • Σχετικά με τα σημεία διαπραγμάτευσης για την αναδιοργάνωση του Ομίλου, το τελικό κείμενο του Σχεδίου Δράσης (βλ. Παράρτημα Ι, ν. 4337/2015) είναι ουσιαστικά το αρχικό που πρότεινε ο ΟΑΣΑ (βλ. Διαύγεια). Παρακαλούνται όλοι να συγκρίνουν τα σημεία (βλ. συνημμένα). Το non paper του υπουργείου δεν ανταποκρίνεται στην αλήθεια, πχ. αναφέρει ψευδώς ότι η εισήγηση ΟΑΣΑ ήταν να διατηρηθούν οι «εθελοντές ελεγκτές» ή να μειωθούν οι κοινωνικές παροχές! Τι εξυπηρετούν αυτά τα ψεύδη;

Η διοίκηση του οργανισμού άσκησε τα καθήκοντά της με διαφάνεια και γνώμονα το δημόσιο συμφέρον. Γι’ αυτό και παρήγαγε έργο που αναγνωρίζεται ακόμα και από στελέχη της σημερινής κυβέρνησης. Δεν έχει να φοβηθεί τίποτα και ακριβώς γι’ αυτό το λόγο ζητεί την άμεση διενέργεια εισαγγελικής έρευνας για τα πεπραγμένα της. Η Δικαιοσύνη είναι το μόνο όπλο της απέναντι στη συκοφαντία και σε συμπεριφορές που υποδηλώνουν κατάχρηση εξουσίας.

ΠΗΓΗ – CNNGREECE