Μετωπική Σπίρτζη-Δημητριάδη για τη διοίκηση του ΟΑΣΑ

image

Κλιμακώνεται η κόντρα του υπουργού με τον τέως πρόεδρο του ΟΑΣΑ με απανωτές αποκαλύψεις για «γκρίζες ζώνες» στην οικονομική διαχείριση και με τον Γρ. Δημητριάδη να ζητά την προστασία της Δικαιοσύνης.
Σφοδρή σύγκρουση προκαλούν οι αποκαλύψεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών για τα οικονομικά του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ).

Ο Χρήστος Σπίρτζης, παρουσιάζοντας χθες στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής την πρότασή του για τις νέες διοικήσεις των τριών φορέων, έδωσε στοιχεία για προσλήψεις συμβούλων, αλλά και για το «έλλειμμα» σε οδηγούς, οι οποίοι πρέπει να είναι 4.143, ενεργοί όμως είναι μόνο 3.569 και φυσικά δεν επαρκούν, για να καλυφθούν οι βάρδιες.

Τις συνέπειες πληρώνουν οι επιβάτες, που ταλαιπωρούνται με τα αραιά δρομολόγια, αλλά και τα δημόσια ταμεία που επιβαρύνονται με ένα εκατομμύριο ευρώ, για να πληρωθούν ρεπό που δουλεύονται από τους εργαζομένους.

Να σημειωθεί ότι τα τελευταία χρόνια το συγκοινωνιακό έργο έχει μειωθεί κατά 30% και οι βάρδιες κατά 15%.

Στα αζήτητα

Ο υπουργός αποκάλυψε ότι τα τελευταία χρόνια είχε εντοπιστεί κλοπή 130.000 εισιτηρίων, χωρίς να έχει προχωρήσει κάποια ενέργεια απόδοσης ευθυνών, ενώ βρίσκεται ακόμη στο στάδιο της διοικητικής έρευνας η υπόθεση με τα 5.000 εισιτήρια αεροδρομίου.

Διαβεβαίωσε ότι οι νέες διοικήσεις των οργανισμών δεν θα γίνουν «κυνηγοί κεφαλών» και προανήγγειλε ότι το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα τεθεί σε λειτουργία πέντε μήνες νωρίτερα, ώστε να αντιμετωπιστεί η εισιτηριοδιαφυγή.

Την άμεση διενέργεια εισαγγελικής έρευνας για τις καταγγελίες του υπουργού ζήτησε χθες βράδυ ο τέως πρόεδρος του ΟΑΣΑ, Γρ. Δημητριάδης, και σε γραπτή δήλωσή του αναφέρει ότι «η Δικαιοσύνη είναι το μόνο όπλο απέναντι στη συκοφαντία και σε συμπεριφορές που υποδηλώνουν κατάχρηση εξουσίας».

Από τη Βουλή, πάντως, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, πέρα από τις χθεσινές αποκαλύψεις της «Εφ.Συν.» για κονδύλια άνω των 100.000 ευρώ που δόθηκαν το τελευταίο δωδεκάμηνο για διαφημιστική προώθηση, μίλησε για «γκρίζες ζώνες» στην οικονομική διαχείριση της προηγούμενης διοίκησης ΟΑΣΑ και έδωσε στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία το 2014 διέθεσε πάνω από 133.000 ευρώ για αμοιβές ειδικών συμβούλων και νομικών, ενώ οι υπηρεσίες της στελεχώνονται από δύο νομικούς.

Στα λειτουργικά έξοδα δεν συνυπολογίζονται οι διαφημιστικές δαπάνες, που ξεπέρασαν τα 138.000 ευρώ, όλες με απευθείας αναθέσεις ή πρόχειρους διαγωνισμούς.

Ακριβές συμβουλές

Αύξηση υπάρχει και στις αμοιβές νομικών συμβούλων της ΣΤΑΣΥ, που το 2014 ξεπέρασαν τα 144.000 ευρώ, όταν την προηγούμενη χρονιά είχαν δοθεί περίπου 90.000 ευρώ. Να σημειωθεί ότι ο φορέας που διαχειρίζεται το μετρό, τον Ηλεκτρικό και το τραμ διαθέτει επτά νομικούς!

 

Για τον ίδιο λόγο, στον ΟΣΥ, τον φορέα των λεωφορείων και τρόλεϊ, το 2014 δόθηκαν 217.000 ευρώ, όταν την προηγούμενη χρονιά το κονδύλι διαμορφώθηκε στα 187.000 ευρώ και ο φορέας διαθέτει τέσσερις υπηρεσιακούς νομικούς.

 

Στα παραπάνω ποσά δεν περιλαμβάνονται οι αμοιβές των τριών προέδρων των φορέων, που ήταν ταυτόχρονα και διευθύνοντες σύμβουλοι, οι οποίες διαμορφώνονταν στα 4.500 ευρώ τον μήνα για τον καθένα.

 

Στη ΣΤΑΣΥ μάλιστα είχε οριστεί γενικός διευθυντής που δεν ανήκει στο στελεχικό δυναμικό της εταιρείας και κόστιζε 3.070 ευρώ τον μήνα!

 

Ο υπουργός διατύπωσε επίσης ερωτήματα για τον διαγωνισμό του ΟΣΥ για την ασφάλιση των τρόλεϊ και ανέφερε ότι υπήρχε ειδικός όρος, παρ’ όλο που είχε απορριφθεί από την αρμόδια υπηρεσία, για να διατηρηθεί υψηλή τιμή στο ασφάλιστρο, που διαμορφώθηκε στα 700 ευρώ τον χρόνο ανά όχημα, όταν στα λεωφορεία είναι μόνον 150 ευρώ.

 

Οι νέοι διοικητές των φορέων των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας δήλωσαν αποφασισμένοι να κερδίσουν το στοίχημα και να αγωνιστούν για την παροχή καλύτερων υπηρεσιών στους πολίτες σε μια δύσκολη εποχή.

 

Στον ΟΑΣΑ ορίστηκαν ο Τάσος Ταστάνης πρόεδρος και ο Γ. Σκουμπούρης διευθύνων σύμβουλος, στη ΣΤΑΣΥ η Ζωή Γεωργίου πρόεδρος και ο Γ. Αναγνωστόπουλος διευθύνων σύμβουλος, ενώ στον ΟΣΥ ο Σταύρος Στεφόπουλος πρόεδρος και ο Π. Βόγκας διευθύνων σύμβουλος.
ΠΗΓΗ – IEKEMTEE.GR