Κοντά στην εκκίνηση η Νέα Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας

eed994e89a5285c4ec86d6463983b732_L Με «προίκα» τη γενναία χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ και με την είσοδο για πρώτη φορά ιδιωτών στα έργα του μετρό, το υπουργείο Υποδομών δρομολογεί την πολυδιαφημισμένη «γραμμή 4», που θα εξυπηρετήσει πυκνοδομημένες περιοχές, όπως το Γαλάτσι και η Κυψέλη, θα φτάνει στο κέντρο της Αθήνας και θα συνεχίζει στο Μαρούσι και τη Λυκόβρυση, ώς την εθνική οδό. Με προϋπολογισμό 3,25 δισ. ευρώ, το σημαντικό αυτό έργο δεν «χωρούσε» στο νέο ΕΣΠΑ.

Η εικόνα όμως άλλαξε μετά τη χθεσινή διευκρίνιση από την πλευρά της ΕΤΕπ ότι η τράπεζα είναι έτοιμη να αυξήσει στο 75% τη συμμετοχή της στο κόστος κατασκευής του μετρό.

Αυτό σημαίνει ότι οι ιδιώτες μπορούν να συμβάλουν με το υπόλοιπο ποσό, καλύπτοντας τις προϋποθέσεις για να ενταχθεί η νέα γραμμή του μετρό στο πακέτο Γιούνκερ των 35 δισ. ευρώ.

Στην ανεπίσημη ενημέρωση των δημοσιογράφων, ο Χρήστος Σπίρτζης διαβεβαίωσε ότι το υπουργείο είναι έτοιμο να δημοπρατήσει την άνοιξη το πρώτο τμήμα των 11,7 χλμ. από το άλσος Βεΐκου ώς την περιοχή Γουδή.

Διευκρίνισε ότι το Δημόσιο δεν θα συμμετάσχει στη χρηματοδότηση, αλλά θα έχει την αποκλειστική ευθύνη για τη λειτουργία του μετρό και θα εξοφλήσει το έργο από τα έσοδα των εισιτηρίων. Αφησε, δε, ανοιχτό το ενδεχόμενο να αποπληρωθούν οι ιδιώτες από την αξιοποίηση ακινήτων του Δημοσίου γύρω από τους σταθμούς.

Ο υπουργός Υποδομών διευκρίνισε ότι το μετρό της Θεσσαλονίκης θα προχωρήσει με χωριστή συμφωνία, για την οποία δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες.

Φαίνεται πάντως ότι η ολοκλήρωση των έργων μετατίθεται για το 2020. Από τα στοιχεία που έδωσε είναι σαφές ότι μπορεί να δημοπρατηθεί στις αρχές του 2016 η υπογειοποίηση της γραμμής του Ηλεκτρικού από το Νέο Φάληρο ώς τον Πειραιά, με κατασκευή νέου σταθμού στην περιοχή του εργοστασίου Καρέλια, συνολικού κόστους 100 εκατ. ευρώ.

ΠΗΓΗ – YPODOMES.COM