Το 34% των Αθηναίων προτιμά το ΙΧ, το 33% λεωφορεία και το 31% μετρό

OASAPANTA1

Την έναρξη της συνεργασίας τους, σε μια πρωτότυπη εκστρατεία ευαισθητοποίησης των πολιτών της Αθήνας για τη σημασία των μέσων μαζικής μεταφοράς, ανακοίνωσαν οι Συγκοινωνίες Αθηνών και το WWF Ελλάς.

Στην κοινή συνέντευξη τύπου, που παραχώρησαν σήμερα οι Συγκοινωνίες Αθηνών και το WWF Ελλάς, εγκαινίασαν τη συνεργασία τους, στο πλαίσιο της νέας πρωτοβουλίας της περιβαλλοντικής οργάνωσης για βιώσιμη μετακίνηση και χρήση των μέσων αστικών συγκοινωνιών με τίτλο: «Panda με Μέσα».

Η νέα εκστρατεία του προγράμματος WWF – Καλύτερη Ζωή, αποκλειστικός δωρητής του οποίου είναι το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (http://www.snf.org/), αποσκοπεί στην ανάδειξη της σημασίας των Μέσων για την ποιότητα ζωής, το περιβάλλον αλλά και την τσέπη μας.

Ένα Πάντα που θα κυκλοφορεί μεταξύ συρμών και λεωφορείων, καλώντας τους πολίτες να συμμετέχουν σε πρωτότυπες εκδηλώσεις και διαγωνισμούς, μία καμπάνια ευαισθητοποίησης εντός των μέσων συγκοινωνίας, ξεναγήσεις στα άδυτα των αστικών μετακινήσεων, και ένα πρωτότυπο φεστιβάλ για τα οφέλη των μέσων είναι μερικά μόνο από τα θέματα της εκστρατείας της WWF – Καλύτερη Ζωή, με τη συνεργασία των Συγκοινωνιών Αθηνών, η οποία θα βρίσκεται εν εξελίξει μέχρι και τον Φεβρουάριο του 2015.

Το ΙΧ παραμένει το πιο δημοφιλές μέσο μετακίνησης

Στο πλαίσιο της έναρξης της συνεργασίας παρουσιάστηκαν τα ευρήματα μιας νέας έρευνας τηςPublic Issue για λογαριασμό του WWF Ελλάς, σχετικά με τις αστικές μετακινήσεις στην Αθήνα. Πιο συγκεκριμένα, ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα εξής:

-Το λεωφορείο κονταροχτυπιέται με το ΙΧ για τη θέση του συχνότερου μέσου μετακίνησης των Αθηναίων, καθώς το 33% των πολιτών προτιμά το πρώτο, έναντι του 34% που επιμένει στο αυτοκίνητο.

-Δεύτερος πλέον προσφιλής τρόπος μετακίνησης αναδεικνύεται το Μετρό με ποσοστό 31%, ενώ το 27% των κατοίκων της πρωτεύουσας φαίνεται πως εμπιστεύεται… τα πόδια του για τις καθημερινές του μετακινήσεις.

-Ηλεκτρικός, τρόλεϊ και τραμ συγκεντρώνουν το 21% των προτιμήσεων, με τα ποσοστά να κινούνται στο 10%, 9% και 2% αντίστοιχα.

-Οι σημαντικότεροι λόγοι μη χρήσης των Μέσων, σύμφωνα με τους Αθηναίους, είναι το γεγονός πως «δεν τα χρειάζονται/είναι όλα κοντά» (38%) και «δεν τους εξυπηρετούν τα δρομολόγια» (34%).

-Το ΙΧ φαίνεται να επιμένει, καθώς το 56% των νοικοκυριών της Αττικής δηλώνει ότι κατέχει ένα αυτοκίνητο, ενώ το 22% διαθέτει δύο.

Τα Βόρεια Προάστια προτιμούν το ΙΧ, τα δυτικά το λεωφορείο  

Σημαντικές είναι οι διαφοροποιήσεις στις επιλογές μετακίνησης των κατοίκων της Αττικής, ανάλογα με τη γεωγραφική περιοχή κατοικίας. Για παράδειγμα, για το 56% των κατοίκων των βορείων προαστίων το αυτοκίνητο αποτελεί το συχνότερο μέσο μετακίνησης, ενώ το ποσοστό πέφτει στο 21% για τους κατοίκους του Δήμου Αθηναίων.

Οι κάτοικοι του κέντρου χρησιμοποιούν πολύ περισσότερο το τρόλεϊ και τον ηλεκτρικό σε σχέση με τους κατοίκους των άλλων περιοχών, ενώ οι κάτοικοι των βορείων προαστίων χρησιμοποιούν πολύ λιγότερο σε σχέση με τις άλλες περιοχές το λεωφορείο και τα …πόδια τους.

Τέλος, πρωταθλητές στη χρήση λεωφορείου αναδεικνύονται οι κάτοικοι των δυτικών προαστίων και του Πειραιά. 

Επιπλέον, το WWF Ελλάς παρουσίασε μία διαδικτυακή εφαρμογή, μέσω της οποίας οι πολίτες θα μπορούν εύκολα και γρήγορα να υπολογίσουν το κόστος της χρήσης ΙΧ σε σχέση με την επιλογή κάποιου Μέσου.

Στόχος για τον ΟΑΣΑ η προσέλκυση νέων επιβατών

«Η προτίμηση των Μέσων αστικών συγκοινωνιών αποτελεί στάση ζωής, μιας καλύτερης ζωής. Λιγότερο άγχος, περισσότερος χρόνος για εμάς, καθαρότερη ατμόσφαιρα, φιλικό αστικό περιβάλλον. Με το WWF – Καλύτερη Ζωή βελτιώνουμε την ποιότητα της ζωής μας, σε όλα τα επίπεδα: διατροφή, θέρμανση, αστικό πράσινο και φυσικά μετακινήσεις.

Σε αυτό το πλαίσιο, η συνεργασία μας με τις Συγκοινωνίες Αθηνών για τη διάδοση του μηνύματος είναι ιδιαίτερα σημαντική», δήλωσε ο Διευθυντής του WWF Ελλάς, Δημήτρης Καραβέλλας. Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος των Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ Α.Ε), Γρηγόρης Δημητριάδης, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι: «Ηβιώσιμη αστική κινητικότητα αποτελεί πλέον όχι απλά μια ιδέα, αλλά έναν συνολικό και συμμετοχικό τρόπο σχεδιασμού για όλους τους φορείς της πόλης, με πρωτοπόρο τις Συγκοινωνίες Αθηνών.

Έναν σχεδιασμό που ενοποιεί και διευκολύνει τις μετακινήσεις μας με όλα τα βιώσιμα Μέσα, δηλαδή το περπάτημα, το ποδήλατο και φυσικά, τις Αστικές Συγκοινωνίες. Έναν σχεδιασμό που ενοποιεί και δεν διαχωρίζει τα Μέσα και που αφορά όλους τους πολίτες, χωρίς αποκλεισμούς. Οι Συγκοινωνίες Αθηνών, μαζί με τον φορέα-σύμβολο WWF Ελλάς, επισφραγίζουν μια συνεργασία με στόχο την ανάδειξη των ωφελειών των βιώσιμων μετακινήσεων των πολιτών και ‘επικυρώνουν’ ένα κοινό εισιτήριο για την ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών της πόλης μας».

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ Α.Ε., Νίκος Παπαθανάσης, υπογράμμισε, ότι «μέσα από τις δράσεις που δρομολογούνται από κοινού με το WWF Ελλάς θα επιχειρήσουμε να ενημερωθούν οι πολίτες για τα οφέλη από τη χρήση των συγκοινωνιακών μέσων στις καθημερινές μετακινήσεις τους, καθώς ιδιαίτερα τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς, οι τρεις γραμμές του Μετρό και το Τραμ, προσφέρουν αξιόπιστες, γρήγορες και ασφαλείς μετακινήσεις με ταυτόχρονη μηδενική επιβάρυνση του περιβάλλοντος».

«Οι δράσεις που θα ακολουθήσουν», τόνισε ο κ. Παπαθανάσης «θα συμβάλουν στην ενημέρωση των πολιτών, ώστε να αντιληφθούν, ότι η συνδυασμένη χρήση των συγκοινωνιακών μέσων είναι λιγότερο χρονοβόρα, σε σχέση με τη χρήση  του αυτοκινήτου, περισσότερο οικολογική, αφού με τη χρήση τους περιορίζονται σημαντικά οι ρύποι, δίδει λύσεις στο κυκλοφοριακό πρόβλημα και ταυτόχρονα  μειώνει σημαντικά το κόστος των καθημερινών τους μετακινήσεων».

«Οι Συγκοινωνίες Αθηνών επιχειρούν καθημερινά να συμβάλλουν στην τόνωση της ποιότητας ζωής στο αστικό περιβάλλον της πόλης των Αθηνών, παρέχοντας στους πολίτες αξιόπιστες, οικονομικές και περιβαλλοντικά ευαίσθητες προτάσεις μετακίνησης, οι οποίες ανταποκρίνονται στις συνεχώς αυξανόμενες συγκοινωνιακές ανάγκες.

Στο πλαίσιο αυτό, οι Οδικές Συγκοινωνίες έχουν φροντίσει από τις αρχές της περασμένης δεκαετίας για τη μερική ανανέωση του στόλου τους με λεωφορεία τεχνολογίας Euro 4 & Euro 5, καθώς και με οχήματα φυσικού αερίου, που εμφανίζουν σημαντικά μικρότερες εκπομπές ρύπων. Παράλληλα, επιχειρούμε συνεπώς -εδώ και χρόνια- για την κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών του κέντρου κυρίως της πόλης, με ηλεκτροκίνητα τρόλεϊ, προωθώντας ακόμα περισσότερο τις φιλικές προς το περιβάλλον οδικές μεταφορές», επεσήμανε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ Α.Ε., Γιάννης Οικονόμου και κατέληξε:

«Η συνεργασία των Συγκοινωνιών Αθηνών με το WWF Ελλάς, είναι η έμπρακτη απόδειξη και μία μοναδική ευκαιρία να αναδείξουμε τα πολλαπλά οφέλη χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στις καθημερινές μετακινήσεις των πολιτών, συνεισφέροντας στην επίλυση του κυκλοφοριακού & περιβαλλοντικού προβλήματος της πόλης μας».

Oλόκληρη η έρευνα στο επισυναπτόμενο αρχείο. Συνημμένα αρχεία: