Έντονη αντίδραση της ΟΦΑΕ σε άρθρα του νομοσχεδίου για τις μεταφορές

fortiga dx neo

Έντονη είναι η αντίδραση της ΟΦΑΕ σε αρκετές διατάξεις του νομοσχεδίου «Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών» που αφορούν τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές. Για παράδειγμα, η ΟΦΑΕ ενίσταται, μεταξύ άλλων, στο άρθρο για την σύσταση μικτών κλιμακίων ελέγχων από τους δήμους παραμεθόριων περιοχών.

Όπως σημειώνουν στελέχη της ομοσπονδίας, «πρόκειται για προσθήκη που αποσκοπεί στη δημιουργία πληθώρας, επιπλέον, ελεγκτικών μηχανισμών. Όμως, όπως έχει αποδειχτεί από την έως τώρα λειτουργία των ήδη υπαρχόντων κλιμακίων, δεν υπάρχει κάποιο ουσιαστικό αποτέλεσμα στο μείζον πρόβλημα της παράνομης μεταφοράς, χωρίς αυτό όμως να οφείλεται, μόνο στο ότι ο αριθμός τους είναι ανεπαρκής.

Η καταστολή της παράνομης μεταφοράς, ιδίως από αλλοδαπά οχήματα, αποτελεί μείζονα προτεραιότητα, μεταξύ των αιτημάτων της ΟΦΑΕ. Δυστυχώς, όμως, η εκάστοτε πολιτική αντιμετωπίζει το ζήτημα με έναν και μόνον στόχο: τον εισπρακτικό χειρισμό των παραβιάσεων, πάντα σε βάρος των Ελλήνων μεταφορέων και προς όφελος μικρών και μεγάλων συμφερόντων που επενδύουν στην καταστροφή τους».

Επίσης, στην ΟΦΑΕ διαμαρτύρονται έντονα και στη διάταξη για την συνυπευθυνότητα των φορτωτών και των ιδιοκτητών των ΦΔΧ, για παραβάσεις που πραγματοποιούνται από τον οδηγό του οχήματος.

Όπως αναφέρουν στελέχη της ομοσπονδίας, «σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες και όχι μόνο, την πλήρη και αποκλειστική ευθύνη των παραβιάσεων έχουν οι οδηγοί των φορτηγών οχημάτων.

Κατ΄εξαίρεση υπάρχει συνυπευθυνότητα του φορτωτή για τις περιπτώσεις, όπου τίθεται θέμα ασφάλειας των εμπορευμάτων, τα οποία χρειάζονται πρόσδεση, όταν το φορτίο είναι ενιαίο και υπερβαίνει τα όρια των προβλεπόμενων ορίων βάρους, καθώς επίσης και για την περίπτωση μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων (ADR), όταν δεν τηρούνται οι προβλεπόμενες συνθήκες μεταφοράς προς τους χρήστες».

 

ΠΗΓΗ – Metaforespress